Vegetarisk snabbmat 2

14 Aug

Det är inte alltid man har vare sig tid, ork eller lust att ställa sig och laga mat, ens som vegetarian eller vegan. Till min stora förtjusning har jag upptäckt dessa två helt suveräna snabbrätter: Aloo Chana Masala och Aloo Chana Chat.

Kartongerna innehåller en påse i tjockare stanniol som man lägger ned i kokande vatten, låter koka i cirka 3 minuter och sedan är det klart att servera. Det är faktiskt gott, men det är en märkning på kartongen man inte ska lita på: det står att rätterna är medelstarka. Är man inte van vid stark mat får man en chock. De är riktigt kryddiga.

Passar bäst till en lättare lunch, då portionerna inte är särskilt stora.

Här i Örebro hittar man dem på Ali Baba för 12.50. De är som sagt vegetariska ( då jag inte har kartongerna här vågar jag inte svära på veganska, men jag tror det) och glutenfria.

20120814-085606.jpg

Kommentera

