Överraskande vegetarisk snabbmat

21 Jun

Ibland känner jag att jag skulle behöva ha en minneslapp på ytterdörren; ”Skruva fast huvudet innan du går, försök sedan komma på vad du glömt”. Det jag glömt idag var min matlåda, och då uppstod genast funderingen var jag skulle få tag på god och bra vegetarisk mat. Eftersom jag igår åt ute på förträffliga Rosengrens Skafferi så ville jag inte gå ut idag igen. Men! Av en ren slump när jag gick ut på lunchen för att handla för morgondagens midsommarafton och samtidigt se om ett akut matproblem fann sin lösning, så kastade jag en blick på skylten till det nyligen öppnade Döner Kebab på Drottninggatan (i Örebro). ”Vegetarisk Kebab” stod det. Aldrig hört talas om fenomenet. Men varför inte?

Vegetarisk kebab blev det, där det vanliga fläsk eller nötköttet var utbytt mot sojabitar. Och det var gott! Rekommenderas!

I övrigt har jag inte hunnit äta. Nu ikväll har vegetarisk senapssill tillagats, vegansk choklad cheesecake bakats och här näst står marinering av sojabiffar och tillagning av potatissallad på schemat, allt för midsommaraftonens lunch.

Eftersom jag än så länge varken smakat på kakan eller den vegetariska sillen så kommer omdömen, och recept, imorgon.

2 svar to “Överraskande vegetarisk snabbmat”

  1. Shady 8 juli, 2012 den 14:50 Europe/Stockholm07 #

    Vad glad jag blir över att läsa detta! (det är vår restaurang) hoppas du tyckte om bemötandet av personalen med. Du är alltid välkommen åter 🙂

    • vegetarianan 12 juli, 2012 den 14:50 Europe/Stockholm07 #

      Ja då, bemötandet var alldeles utmärkt det också! 🙂

Kommentera

